muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Monday, May 17, 2010

mak,,

Insan yang teristimewa,,

Insan yang paling aku sayang selepas Allah dan Rasul,,

Emak,,

Seorang ibu yang sangat menyayangi aku,,

Menjaga aku dari dalam kandungan nya sehingga sekarang,,

Yang tidak malu mengendongku selama 9 bulan,,
Yang sabar melayan kerenah ku dari kecil sehingga sekarang,,
Yang berusaha menunaikan segala permintaan aku,,
Yang sentiasa berada di samping aku tatkala sedih mahupun gembira,,

Yang tidak pernah penat mencari rezeki untuk membesarkan aku,,
Yang menjadi pendampingku tatkala masalah menyelubungi aku,,
Yang sering berusaha membahagiakan aku,,
Yang tidak penat mendoakan yang terbaik untuku,,

Yang berusaha menjadikan aku insan yang terbaik,,
Yang sering memberiku semangat tatkala aku lemah,,
Yang membangunkan aku tatkala aku jatuh,,
Yang menyedarkan aku tatkala aku kelalaian,,

Itulah dia,,
Mak ku sayang,,
Zura sayang mak ,,

kecik

No comments: