muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Monday, January 24, 2011

penyesalan..

bumi menjalani kerjanya..matahari setia dengan tugasannya..dan aku..masih setia menjalani kehidupan aku sebagai pengembara di bumiMu ya rab..
hari-hari yang aku jalani..penuh dosa dan khilaf..semoga segala ibadah ku berjaya mencegah aku dari terus melakukan khilaf terhadapMu...
ya Allah Yang Maha Pemurah...
Ku pohon dariMu..
terangilah diriku ini dgn nur iman Mu..
kerna hanya Engkau tmpt aku brserah..
mohon maghfirah dalam syahdu..
wahai tuhan Yang Maha Pengasih..
ya Allah..
ampunilah segala dosaku..
laksana buih di laut memutih
hanyut ditelan gelombang nafsu..
ya Allah..
hari-hari yang telah aku lalui..
ingin sekali aku tinggalkan ia terus bersemadi.
ingin aku..kembali kepada fitrah insani
ya Allah..
sungguh!
tak snggup aku untuk aku jelajahi rimba duniawi..
bebaskanlah..insan yang kerdil ini..
dari aku terus dibelenggu...
dengan dosa noda..
dan nafsu durjana..
ya Allah Yang Maha Pengampun..
ku pohon dariMu..
terimalah taubat ku ini..
pimpian lah daku ke jalan Mu,,
jalan redaMu..
moga sinarMu..
bisa menjadi penerang dalam kehidupanku
yang penuh kegelapan..
ya Allah..
sesungguhnya..
akan ku rembali kepadaMu ya Rabbi..
menghadapMu ya Rabbulinzzati
segala ketentuanMu..
Ku pasrah kan..
dihujung penghayatan..

No comments: