muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Saturday, March 26, 2011

impian...:)

hari semakin hari diri ini semakin terasa ingin berjumpa dengan penciptanya. apakah hikmah disebalikny??hanya Dia yang Mengetahui. namun layakkah aku yang daif ini datang menghadapMu? mampukah diri ini bertemuMu? sedang aku yang sering menyakitiMu. Mahukah Engkau bertemu dengan insan daif ini? aku mula tercari-cariMu. saban hari diri ini memikirkan tentangMu. Memikirkan segala ciptaanMu. dan tika itu,hati ini mulai memujiMu. terpukau aku dek pesona ciptaaMu. yang terkadang membuatkan aku alpa dengan itu. namun aku yakin, semua yang terlihat ini hanyalah sesuatu yang sementara dan akan lenyap pada suatu hari yang Kau janjikan. dan ianya tidak dapat menandingi segala ciptaanMu diakhirat kelak. syurga yang indah,dipenuhi dengan bidadari cantik, pemuda yang segak,sungai yang jernih airnya, makanan yang enak dna sebagainya. ya Allah,tempatkanlah aku diri syurgaMu. namun,sekali lagi diri ini tertanya,mampukah aku menambat hatiMu untuk memasukkan aku ke syurgaMu? layakkah aku jika nak dibandingkan dengan hambaMu yang lain? cukup ke ibadahku kepadaMu? bersihkah hati ini?? ya Allah,diri yang kerdil ini memohon dariMu agar Kau sentiasa memelihara imanku,serta pelihara aku dari melakukan kemungkaran. bersihkan hati ini dari sebarang perasaan negatif, mudahkan diri ini untuk melaksanakan ibadat kepadaMu. jadikan aku hambaMu yang tergolong dalam golongan ahli syurga. sesungguhnya diri ini ingin sekali menikmati kehidupan di syurgaMu yang indah.

No comments: