muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Monday, March 7, 2011

mohon bantuMu ya Rabb..

tika siang mula bertukar ke malam. angin malam mulai menyapaku. dalam kesejukkan aku keseorangan. mencari ketenangan di malam yang sepi. malam ini begitu sunyi. fikiranku mulai melayang. segala pengalaman yang hadir bersamanya kini masuk ke dalam fikiranku. ya Allah,kuatkan diri ini untuk menghadapi ujianMu. saban hari aku mendoakan itu,Kau makbulkan ia.. semoga diri ini tabah menghadapinya. ya Allah,bukan mudah untuk aku melaluinya,namun akan ku cuba. kerna sesungguhnya,itu yang terbaik untukku..
Kau Maha Mengetahui.. hanya padaMu aku berserah. kerna aku yakin bahawa hanya Kau yang bisa menentukan segalanya untuk kami. Kau yang berkuasa atas segalanya..
ya Allah,jika diri ini lemah,berilah aku kekuatan. jujur ku katakan,ianya bukan mudah untuk aku terima,namun,akan ku cuba untuk menerima segala ketetapan dariMu..
hanya padaMu aku beserah..
semoga segalanya berjalan dengan baik..

No comments: