muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Wednesday, June 22, 2011

salam kerinduan dr hambaMu.

subhanAllah, semakin hari, diri ini semakin terasa ini menemuiNya. Ya Allah,apakah maksud di sebalik perasaan ini? Sejujurnya, diri ini ingin menghadapMu. Namun layakkah aku? Sungguh diri ini begitu merinduiMu. Engkau yang menghidupkan aku, dan Engkau juga yang akan mematikan aku. Segala yg ku miliki, segalanya punya Engkau. Pinjaman dari Engkau. Membuatkan kehidupanku lengkap. Aku tidak kesunyian bila Engkau menghadiahkan aku sebuah keluarga yang amat baik. Yang mengambil berat tentang diri ini, yang sentiasa berada di belakang ku. Yang sentiasa menyokongku. Tidak cukup dengan itu, Engkau menghadiahkan aku seorg demi seorang shbt2 sebagai teman seperjunganku. Shbt yg sntiasa membimbingku,menemaniku dikala diri ini susah mahupun senang. Ku akui,tidak selamanya kami mengukir kemanisan dan kebahagiaan,tpi segalanya ckup membuatkan aku mngerti satu persatu erti persahabatan dan kehidupan.
Selain itu, Engkau mengurniakan nikmat kepandaian buat diri ini sehingga aku menjejakkan kaki ke university. Sungguh, sukar untuk diri ini melangkah untuk menuju kejayaan, namun akan ku cuba sedata upaya bagi membuktikan kpd kluargaku yang sekian lama menantikan kejayaan dariku.
Ya Allah, terima kasih,kerna Engkau banyak memberikan suatu yg tak ternilai harganya..yang sememangnya tidak bisa untuk ku bayar. Seorang demi seorang insan yg telah Engkau hadirkannya buat ku. Segala ilmu yang ku pelajari dari mereka..mohon diberkati...semoga ilmu2 itu bisa memanfaatkan aku serta shbt2 ku yang lain..
ya Allah,terima kasih untuk segalanya..
tiap hadiah dan pemberianMu akan diri ini memanfaatkannya.
semoga segalanya diberkatiMu..

No comments: