muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Monday, September 12, 2011

khilaf yg tiada penamat



subhanAllah...tiap hari melakukan khilaf..bagaimana diri ini untuk mmastikan hari2 setrusnya mnjdi hari2 terbaik berbanding hari2 dulu?? dan setelah melakukan khilaf, bru diri ini sedar..dan cuba untuk berubah..seterusnya..ada lagi khilaf yg dilakukan.sesungguhnya kmi ini tdk prnah smpurna..ya Allah, kesempurnaan itu sesungguhnya bukan milik kami...dan hanya layak buatMu. hari2 demi hari datang berkunjung dan trus berlalu...dan trus brgerak dgn pantasnya sehingga terkadang diri ini tdk mampu utk mengejarnya dan melaluinya. tapi ak sedar, sesungguhnya aku dihadirkan di sini adalah utk mngabdikan dri utkMu dan bukan buat nafsuku.. ya Ilahi..sedarkan aku dr lena dan mmpi indah yang sesungguhnya hanya ditempatkan buat seketika dlm khidupanku.. fokuskan diri ini dlm mncri redhaMu...terkadang diri ini ingin menyendiri..menjauhi dari manusia sekeliling kerana bimbang akan khilaf itu akan trus brpanjanggan. namun ats lumrahku sbg insan yg lemah lagi hina...sukar utk dri ini bergerak sndri tnpa bntuan teman2 dan dariMu yg sntiasa di sisi ini walau ap pun keadaan yg aku hadapi.
keinsafan itu sering bertamu di hati..dan penyesalan sering ku rasai...namun apa yg diri ini mampu lakukan selain mohon keampunan drMu..benar! Engkau Maha Pengampun..namun, trkadang diri ini malu utk meminta2 kpdMu..keterlanjuran aku dlm lngkahku..prbuatan ku..mmbuatkan diri ini malu mnghadapMu..
dalam sujudku..tangisan yg sering mengirigi...dalam doaku..tangisan mnjdi saksi..saksi ats segala kekesalan yg aku lakukan kpdMu... lemah diri ini,longlai langkah kaki ini...tika memikirkan balasanMu ats sgala prbuatanku..ampuni ya Rabb..(",)

No comments: