muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Monday, September 26, 2011

meeting!

assalamualaikum kpd sahabat2 yang setia mengikuti perkembangan perjalanan seorang pengembara muda...^_^ apa khabar semua? diharap semua sihat dan sentiasa dalam rahmatNya.. syukur alhamdulillah.tugasan pertama untuk menghadiri meeting petang tadi telah berjalan lancar. walaupun diri ini tersangatlah penat. namun ku gagahi jua demi amanahNya.. jua amanah dari sahabat2. kepenatan berpuasa tidak menghalang diri ini untuk terus bersemangat dengan melaksanakan tanggungjawab dan kewajipan ku kpd Ilahi, keluarga, dan kelab. alhamdulillah.tanpa izinNya, dia ini tidak mampu mengharungi segala amanah ini. perjalanan ku hari ini bermula dengan kisah ku untuk menghadiri meeting. maklumat yang ku perolehi, meeting itu diadakan di blok i. namun setelah sampai di situ, miss zarifh memberitahu bahawa meeting itu telah ditukarkan ke b105. walaupun kepenatan di petang hari mencari tempat meeting, ku gagahi jua untuk menghadirinya. aku berjalan kaki dalam 10 min juga aku sampai di situ. satu lagi masalah yang timbul, di mana class itu tidak dapat dibuka atas sebab2 tertentu. namun setelah 30 minit berlalu, akhirnya kami berjaya masuk dan menghadiri meeting. perasaanku ketika itu, hanya Dia yang mengetahui. buat pertama kali diri ini dipertemukan dengan shbt2 dgree.. yang mana membuatkan diri ini merasa kerdil. subhanAllah! namun senyuman masih tidak lekang di bibirku. menutupi rasa segan dan takut, aku cuba berbual2 dengan miss. alhamdulillah, dipertemukan dengan pensyarah muda yang baik lain menyeronokkan! kami seperti sahabat. saling bergurau2. syukur sangat2. tidak diri ini merasa kekok. at least dpt juga menghilangkan rasa gementar. buat pengetahuan shbt smua, pertama kali diri ini melibatkan diri dalam kelab yang mana tugasannya dilakukan oleh insan kerdil ini sepenuhnya. tidak mudah untuk mengalas tanggungjawab dan amanah yang dipertanggungjawab. kerana Dia akan menyoal setiap kerja yang kita lakukan. itulah lumrah seorang yang harus menggalas tanggungjawab. namun hati ini sangat senang dan gembira! pengalaman itu membuatkan ku lebih mengenali kehidupan berpesatuan dan ukhuwah dikalangan ahli persatuan. tanggungjawab yang di amanahkan ini tidak lah hanya diri ini yang melaksanakan, namun, dibelakangku, ada sahabat2 yang memberikan tunjuk ajar dan moral support. thnz to mantan tim.president klb math, faiz yang banyak membantu ku dalam melaksanakan tanggungjawab baru ini. dan terima kasih jua buat mantan setiausaha, saiful yang tidak kurang juga jasanya kpd diri ini untuk mengalas tugas2 ini. moga Allah membalas jasa kalian.
meeting petang ini berjalan dengan baik. dan diri ini ditugaskan untuk membuat p.work....alhamdulillah..selesai sudah mengedit p.work..hehe..di meeting td faiz memberikan pendrive yang tersimpan 1001 kisah kelab math...alhamdulillah.. sedikit lega kerana dibantu shbt2...langkah seterusny...pergi ke HEP..ya Allah..sekali lagi diir ini harus berhadapan dengan "orang ats"..moga segalanya dipermudahkan..
alhamdulillah..perjalanan seorang pengembara pada hari ini cukup indah dna tersusun! mempelajari suatu yang baru..:)
thnx to miss fadhilah kerana mnghantarku ke kompleks....kerana cuaca yang mulai gelap....diri ini dihantar oleh miss..hehe..jangan jealous ya..:)^_^
moga perjalanan pengembaraku lebih baik dari hari ini..doa dari shbt2 amat ku perlukan..:)
ya Ilahi..di sini kisah pengembaraan ku..moga seterusnya bakal menjanjikan 1001 kemanisan..^_^
assalamualaikum semua..dan selamat berbuka!

No comments: