muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Monday, September 12, 2011

semesta 5 hampir menutup tirai..

Syukur alhamdulillah.. Berakhir sudah kelas pada semesta ini. segala ilmu yang dicurahkan kpd ku mohon diberkati dan dihalalkan.. Moga perjalanan juang ku dipermudahkanNya dan diterangkan hati ini untuk mengingati segala ilmu yang telah dicurahkan kpdku. tugas pensyarah sudah hampir selesai. segala ilmu telah diajarkan kpd ku. dan sekarang giliran ku sbg pelajar dan anak untuk berusaha di medan perang. moga Allah berikan kemudahan buat diri ini terus semangat dan kuat dlm prjuangan ku..
semesta 5 sudah hampir ke penghujungnya...masih berbaki satu semesta lagi. ya Ilahi, kuatkan diri ini dan persiapkan ku dgn kekuatan dlm pnghadapi msa hadapi. insyaAllah.. pengajian ini sudah hampir kpd penamat. bukan penamat segalanya.tp utk pringkat ini. insyaAllah..jika Dia mengizinkan diri ini untuk melanjutkan pelajaran, akan ku gunakan peluang itu sebaiknya. sedar atau tidak..umur ku telah meningkat dan semkin dewasa rasanya..pelbagai kenangan di uitm ini. segala suka dan duka ku telan dan mnghadapinya walau jauh di sudut hati ini merasa kperitaan itu sangta menyeksakan ku. helaan nafas ini seperti tersekat dek ujian yg mendatangiku...nmun, kesyukuran ku pnjatkan pdNy kerna tdk prnah leka dr panggilan ini pdNya..sentiasa membantuku dan bersamaku...melindungiku dr perkara yg merosakkan ku.
20 tahun aku sebagai pengembara di sini. pelbagai peristiwa,kenangan,pengalaman yang ku timba. dan berdepan dgn pelbagai karenah manusia yang terkadangnya menjengkelkan.. apa2 pun segala yang berlaku ada hikmahnya..tdk dpt aku untuk melarikan dri dr ketentuanNya..ketetapan yg telah Dia tentukan.. moga diri ini terus kuat untuk menghadapi ujian2 di masa akan datang. dan setelah menamatkan pengajian ke pringkat dgree...mungkin diri ini akan memasuki alam pekerjaan. suatu lg persekitaran yang akan ku temuhi.. namun, walau apa pun yang mendatangiku,,ku mohon ya Allah..tetapkan iman ini,,pandu ku ke jalan yg Engkau redhai..dan moga ak sntiasa dlm rahmatMu..Amin...
buat bonda dan ayahanda..penantian ini amat menyeksakan..ampuni anakanda kerna membuat kalian tertunggu2 akan kejayaan ini..yakinilah..sesungguhnya Dia Maha Besar..doakan lah ank mu ini untuk terus berjaya..dan sbrlah dlm penantian ini..moga diri ini dipermudahkan jalan mnuju kejayaan..Amin ya Rabb..

No comments: