muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Thursday, September 29, 2011

tahniah shbt!

Syukur alhamdulillah, diri ini masih bernafas. masih diberikan kesempatan buat diri ini untuk meneruskan pengembaraan..
kini kisah pengembaraan yang ingin ku kongsikan bersama shbt2..tentang majlis perkahwinan shbtku di kuantan. alhamdulillah..akhirnya sampai waktu dia untuk bergelar isteri. nur shahida... walaupun berita ini agak memeranjatkan ku namun tiada siapa yang mmpu membantah..segalanya sudah tertulis sebelum kita di sini lagi...sudah sampai seruannya untuk mendirikan baitul muslim. walaupun di usia yang masih muda, itu tidak menjadi penghalang..kerna segalanya adalah ketetapan sang pencipta. tidak mampu kita untuk membantah. namun sayangnya diri ini tidak dapat menghadirkan diri pada ahad ini. maaf buat shbtku, nur shahida...semoga baitulmuslim yang di bina akan berkekalan sehingga ke akhirnya..insyaAllah..akk doakan nur akan bahagia dengan si dia..dan sentiasa dirahmatiNya.....hanya doa yang ku kirimkan buat 2 insan ini...moga segalanya berjalan lancar...doakan diri ini untuk mengikuti jejak kalian..hehe..moga dapat anak yang soleh dan solehah..insyaAllah..^_^
alhamdulillah...ramai sudah shbt2 yang mendirikan rumahtangga di usia muda..smoga rumahtangga kalian sentiasa dlm perlindunganNya...moga kekal sehingga ke akhir hayat... sesungguhnya ini jalan yang terbaik bagi mengelakkan perkara buruk.. moga Allah sentiasa bersama kalian...kuatkan diri dalam menghadapi bahtera perkahiwnan..terlalu banyak dugaan..dan insan yang terpilih akan mampu bertahan..sesungguhnya tiap ujian itu bukti cintamu padaNya..trus tabah ya shbt2!
jangan lupa hantarkan kenangan dan saat2 terindah tu pd diri ini...maaf sekali lagi kerna tidak dapat menghadirkan diri..untuk soalan perihal jodohku..hehe..itu hanya Dia yang Mengetahu..sebagai hamba..diri ini hanya mengikuti aturan rencanaNya..pdku..doakan semoga diri ini bahagia dengan siapa yang ditetapkan olehNya...insyaAllah..

No comments: