muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Tuesday, October 4, 2011

coretan ringkas

kehidupan ini terkadang membuatkan kita seperti tidak ingin melepaskannya..seperti ingin terus kekal di bumi ini..namun segalanya pasti berakhir. tiap permulaan ada pengakhiratan...dengan itu menyedarkan ku dri impian yang lena.realiti itu harus membawaku untuk keluar dari mimpi yang indah. tidak semua yang kita inginkan akan diberikan olehNya..namun ingtlah..tiap yang diberikannya kpd kita itu yang terbaik buat kita..sesungguhnya Dia Maha Mengetahui.
di tengah malam yang sunyi ini..hati ini terpanggil untuk post sesuatu.. yang mana..insyaAllah.akan mmbwa kpd kbaikkan buat shbt2
seperti yang kita ketahui,sekarang ramai insan2 yang mulai berubah...alhamdulillah..hidayah Allah smpi juga buat hmba2Nya..yang mana...jika kita melihat..artis ramai mulai berubah..alhamdulillah..moga perubahan ini merupakan satu permualaan buat islam untuk terus bangkit!truskan istiqamah ya..dalam apaa jua yg kita lakukana..insyaAllah..jika didatangkan dri hati yang ikhlas..pasti Dia memberikan kekuatan..begitu juga dgn shbt2 terdekat ana..yang mulai terniat,tergerak hati untuk berubah..alhamdulillah..terusik hati ini bila mana melihat perubahan shbt2 ke arah kebaikkan..insyaAllah..sma2 kita muhasabah diri ini..ana juga manusia.yang sering aja melakukan khilaf..moga sma2 kita mengingati..mengingati ke arah kebaikan..
ya Ilahi..bukankan hati2 hambaMu yang lain untuk berubah..dan tetapkan kami dgn perubahan kami..istiqamah setiap ibadah kami...
sesungguhnya kita di bumi ini hanya sementara....jadi,kutiplah bekalan buat akhirat..moga2 kita dipertemukan di syurga...insyaAllah.
"ya Ilahi...terlalu tinggi untuk ku mngapai syurgaMu..namun untuk memasuki neraka...subhanAllah..tidak tertanggung diri ini menghadapi azab seksaanMu...mohon agar diri ini diperlihara dr perkara kemungkaran..tentukan yang terbaik buat hamba.."
jika di fikirkan masa yang berlalu dengan pantas...gusar hati ini..kerana..tiap saat yang brgerak bakal memendekkan masa kita di bumi ini..ya Ilahi..mampukah aku untuk terus bersama agamaMu??moga Engkau memandu aku ke jalan yang Engkau redhai...

No comments: