muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Thursday, November 10, 2011

dipersimpangan perjalanan

ya Allah..
ku tahu,Engkau Maha Berkuasa..
Engkau bisa membuat apa yang Engkau kehendaki..
ya Allah..
dalam perjalanan ini..
kesulitan ku tempuhi..
ya Allah..
dalam pengembaraan ini..
seorang insan ku temui..
yang mana hidupnya berteman sepi..
kehidupannya penuh duri..
ya Allah..
jujur dari hati ini..
pertama kali aku mengetahui tentang diri insan ini..
terdetik untuk aku membantunya..
keperitan yang dia lalui..
menarik minat ku untuk mendekati insan ini..
suatu persatu aku selami..
Allahuakbar..
hati berkata..
"Aku ingin membantumu ya ukhti"
namun,kuatkah aku??
kerna itu, aku mohon padamu..
tiap tadahan doaku..
tidak pernah lupa buatku mendoakan dirinya..
dan doaku semoga aku diberikan kekuatan untuk membimbingnya..
ya Ilahi..
sungguh!aku juga punya kekurangan..
namun,kisahnya,membuatkan aku untuk bersamanya..
hari semakin hari berlalu..
dugaan mulai dtg menghampiri aku..
ukhwah kami diujiMu..
titisan air mata yang hanya setia di sisi..
ya Allah..
apakah yang harus ku lakukan??
apakah yang harus ku korbankan??
hanya Engkau yang mengetahui isi hati ini..
ya Allah..khabarkan kpdnya aku menyayanginya..
ya Allah..khabarkan kpdnya aku merindui senyumannya..
ya Allah..khabarkan kpdnya aku menyayangi ukhwah bersmanya..


No comments: