muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Monday, January 9, 2012

Allah..


Di kejauhan aku melangkah...
Meninggalkan segala titan  waktu lalu
berjutan warna kehidupan telah ku tinggalkan
tanpa kusedari, tiada warna indah bersamaku melainkan kelabu

Umurku semakinbertambah dan keimanan ini??
Moga tidak serapuh tulang yang di makan usianya

Ilahi,
bimbinglah aku  dijalan terangMu

selamatkanlah jiwa yang gelap ini dalam cahaya rahmatMu

Ampuni aku  yang lelah dan terkadang sesat dalam melangkah

Ilahi...
 padanya hati berserah
begitu perit sehingga  terleka aku dalam linangan air mata
memikirkan segala waktu yang telah terbuang

dalam kelalaian aku sia-siakan kehidupan..
ya Rabb...
ampuni hamba..

No comments: