muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Monday, January 9, 2012

-no title-

hari kian berlalu
aku masih terpaku
memikirkan hala tuju hidupku
apakah masih terbuka pintu taubat buatku?
apakah mampu Engkau menghapuskan segala dosa-dosaku?
bagaimanakah pengakhiratan kehidupanku?
di manakah pengakhiratan hidupku?
siapakah yang bersama aku di akhir hidupku?
redhaikah Engkau akan diri ini?

Ilahi........
ampunilah segala khilafku........:'(

Ilahi...
sulitnya penghijrahan ini...
berikan kekuatan buat hamba...
melakukan suatu kernaMu...
kuatkan hamba....
sesungguhnya hidupku,ibadahku dan solatku segalanya untukMu....

Ilahi..
tunjukilah jalan buatku.
dalam mencari redhaMu..
berikan kesempatan untuk aku..
terus mencari ilmuMu..
mengapa sulit buatku??
untuk mendapatkan cintaMu??
mengapa sulit untuk aku menimba ilmuMu??

Ilahi......
aku lelah dalam pencarian ini...
prmudahkan langkahku...
temuiku seornag pembimbing..
yang bisa menunjukkan jalan terbaik buatku..
kurniakan rahmatMu trhadapku..


No comments: