muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Sunday, January 8, 2012

secebis perkongsian dari insan kerdil..

assalamualaikum..apa khabar semua?? semoga sahabat-sahabat dalam keadaan sihat..insyaAllah..dan sentiasa di bawah lindunganNya. untuk post kali ini, diri ini hanya ingin berkongsi video.. semoga memberikan pengajaran buat kita..


inilah pengorbanan baginda S.A.W.. yang mana perlu kita ingati dan semai di hati. agar segala sunnah dan peringatan baginda di ingati sentiasa. cintailah baginda dan Ilahi sebelum kita menyintai yang lain..


ini pula menceritakan perihal tanggungjawab ibu bapa dalam memberikan didikan kepada anak-anak. semoga kita tergolong dalam golongan anak-anak yang soleh dna solehah..Ameen..insyaAllah..


ilmu dunia itu penting, dan jangan pula kita melupakan terus tentang ilmu akhirat...moga video ini memberikan kesedaran buat kita semua..insyaAllah..

lumrah insani, ingin menyintai dan dicintai..semoga syariat yang digariskan oleh Allah dijaga dan dipegang sebaiknya..jangan mulakan yang halal dengan suatu yang haram..peliharalah diri semoga keturunan akan datang akan terus terpelihara..insyaAllah.:)


itu sahajalah yang dapat ana kongsikan buat sahabat-sahabat sekalian..semoga menimbulkan keinsafan dalam diri kita.. masih punya masa untuk kita berubah,,,insyaAllah..Allah itu Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani:)

No comments: