muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Friday, February 3, 2012

lakaran kehidupan


Bismillahirrahamanirrahim..
Assalamualaikum warrahmatullahiwabarakatuh...
Pertama sekali, hamba, panjatkan kesyukuran ini kepadaMu ya Allah kerna dengan keizinanMu, memberikan peluang buat hamba menulis dan terus menikmati kehidupan di dunia ini.
Alhamdulillah! Dia masih mengizinkan aku untuk terus hidup. Menghadiahkan sebuah kehidupan baru setiap kali aku terjaga dari tidur yang lena! Namun, perlu di ingatkan wahai diri, sesungguhnya hadiah sebuah kehidupan itu terlalu berharga dan bernilai. Hiduplah dengan redhaNya, bukan murkaNya. Hargailah tiap yang mendatangi kita.. walaupun itu sebuah kepahitan
Syukur kepadaMu Ilahi, kerna memberikan aku sebuah merasai sebuah kehidupan mahasiswa. Yang mana, perjalanannya mungkin tidak seindah kehidupan perjalananan kekasihMu baginda S.A.W. tapi cukuplah buat aku untuk menadah segala pengalaman dari sebuah kehidupan yang telah Kau hadiahkan buatku.
Sedar mahupun tidak, telah masuk bulan terakhir untuk aku menuntut ilmu. Bulan depan merupakan bulan di mana aku akan menghadapi peperangan. insyaAllah, moga Engkau terus bersamaku.
Walaupun hati tidak sabar untuk mengakhiri segalanya, namun, masih terdetik buat ku untuk melakarkan semula segalanya. Sejujurnya, semesta ini merupakan semesta yang terlalu banyak ujian dan dugaan yang harus ku tempuhi. Terkadang pipi tidak kering dari basahan linangan air mata. Segalanya kerna akulah, pemilik sebuah hati yang kecil, lemah dan lembut..:’(

ya Ilahi, sesungguhnya lakaran perjalanan ini telah sempurna ku lakarkan, namun ketahuilah, sesungguhnya hamba ingin melakonkan semula lakaran2 yang manis....sesungguhnya aku amat merindu segalanya!!!!!!!!!!!!!!!!!
sabahat, ketahuilah, shbtmu ini juga merupakan hamba biasa,kerdil lagi lemah..ampuni segala khilafku dan ketahuilah bahwa kalian sntiasa dlm doaku...

No comments: