muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Monday, March 26, 2012

selamat tinggal sejarah!

bismillahirrahmanirrahim...
assalamualaikum wbt buat sahabat,rakan taulan..moga sentiasa dalam rahmat Ilahi..insyaAllah..Aamiin..
Allahukabar!Allahuakbar!Allahuakbar! masih berbaki beberapa hari lagi buatku untuk menjalani kehidupan di suatu tempat yang asing buatku. tempat di mana aku menjalani kehidupan sebagai insan asing! Allahurabbi. hanya Allah yang mengetahuinya. sesungguhnya 3 tahun aku dalam melewati hari2 di sini sebagai insan asing. yang terkadang diri ini berasa lemah dan putus asa. namun Allah menguatkan aku. untuk terus menjalani kehidupan sebagai mnusia asing. insyaAllah, moga "asing" itu bisa menyelamatkan aku dari terasing dgn syariat Islam.
sejujurnya, menjadi manusia asing, itu terlalu banyak cubaannya. kita harus kuat dan tabah. akhirnya hari itu tiba juga. alhamdulillah. beberapa hari lagi aku akan menemui hari yang selama ini aku nanti2kan.
bagiku, cukuplah apa yang aku sudah jalani di sini. mungkin ini suatu proses pembelajaran buatku mengenal apa ertinya menjadi manusia ganjil dan erti sebuah kehidupan. mendepani pelbagai jenis ragam manusia yang terkadang kita sendiri keliru dengan apa karektor yang dilakonkan. namun itulah dunia. yang tidak lari dari drama pementasan teater.. drama demi drama dilakonkan.
syukur, akhirnya aku temui hari ini. indah! itu yang mampu ku katakan.moga aku lebih tabah dalam menjalani kehidupan di luar sana. yang lebih menjanjikan yg terbaik buat insan ganjil ini.
insan ganjil! itulah watak kekal yang ku pengang dalam melewati kehidupan di dunia kampus. apa2 pun, segalanya sudah berlaku dan aku juga sudah melewati hari2ku di sini. dan ianya sudah menjadi sejarah dlm kehidupanku!
selamat tinggal wahai kehidupan lalu! moga engkau menjadi masa lalu ku yang bisa mentarbiahkan aku menjadi hamba yang lebih kuat dan tabah! Aamiin!!!!!!!!!!!!!
selamat datang wahai kehidupan baruku..moga tersedia yang lebih baik buatku dihadapan...
ya Allah,kuatkan aku dalam melewati sisa2 kehidupan ku di dunia ini..


ps:maaf kerna diri ini menggunakan kata "aku" dalam post ini..mungkin ianya kasar,tapi ianya rintihan dr hati ini buat perkongsian teman..

No comments: