muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Monday, February 17, 2014

AKU MINTA SEGALA DARI ALLAH

Cakapkan pada isteri dan anak-anak kita perkataan ini.....

Jangan sedih, kita ada Allah..Dulu kini selamanya...Allah segalanya.

Jangan takut selain Allah..Allah sayang kita...

Dunia ini sentiasa berubah. Tapi Allah maha kaya dan raja kepada segala raja.

Anak Abdullah ibnu Umar ra ketika sedang tawaf, seorang Raja ketika itu kata, kamu minta apa sahaja aku beri. Ibnu abdullah ibnu umar tidak pedulikannya.

Raja marah. Selepas keluar dari situ. Ibnu Abdullah Ibnu umar tanya, maaf saya malu masa tawsf masih pedulikan yang lain dan masih minta kepada selain dari dia.

Raja kata, mintalah apa sahaja kamu mahu.

Kata beliau pada raja, hajat dunia atau akhirat. Jawab raja sudah tentu dunia..akhirat mana boleh.

Jawab beliau, seluruh hajat dunia aku dipenuhkan oleh Allah. Aku tidak pernah minta selain Allah..

ALLAH maha kuasa atas segala sesuatu. Segala milik Allah...tiada langsung kita punya-

No comments: