muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Saturday, February 8, 2014

aku takut ya Tuhan..

ya Tuhan..
ingin aku khabarkan sesuatu..
sesungguhnya aku takut ya Tuhan..

dunia ini semakin berbeza
penghuninya semakin berbeza dengan fitrahnya
kebenaran seakan tenggelam
islam seakan terkubur
mereka malu ya Tuhan
mereka malu untuk menuruti fitrah sebenar

Tuhan..
apakah aku ini ganjil dari jalan yang telah Engkau ta'dirkan??
atau mereka berubah dari paksi yang telah Engkau tetapkan??
mengapa harus ada perbezaan pendapat
mengapa harus ada perbalahan
mengapa harus ada yang berbunuhan kerna kedudukan
mengapa harus ada yang berdusta kerna kekayaan

Tuhan..
di mana harus aku miliki ketenangan
jika dunia tidak lagi tenang
kerna manusia yang sering mewujudkan perbalahan

Tuhan..
di mana harus aku berselindung
bila mana aku merasa dunia ini semakin tidak selamat buatku
kerna musuh itu adalah manusia yang sama agama denganku

Tuhan..
siapa lagi yang harus aku percayaan
jika tiada lagi janji yang ditepati
yang ada hanya janji yang sudah dicapati

Tuhan..
pandulah aku..
jauhi aku dari kesesatan
jauhi aku dari kemunafikan
jauhi aku dari perbalahan

Tuhan..
bersamalah aku
aku takut ya Tuhan..
:'(

No comments: