muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Saturday, February 8, 2014

andai ini nafas akhirku

saat kalam aku tidak lagi ku catitkan di dinding muka buku,
saat kalam aku tidak lagi ku kongsikan di blog hatiku,
dan ketahuilah kalian,
saat itu roh aku telah diambil oleh malaikat Nya,
saat itu aku tidak lagi bisa berjuang di bumi ini,
saat itu segala yang aku perolehi hanya 3 perkara,
ilmuku,
sedekahku,
dan doa..
dan ketahuilah..aku tidak memerlukan apa dari kalian
semelainkan doa kalian,
dan perjuangan kalian..
ku titipkan segala buat shbt sekalian..
teruskan perjuangan,
biar rebah,
jangan berubah..
sesungguhnya dunia ini medan perjuangan..
dan berjuanglah kalian...

No comments: