muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Sunday, November 9, 2014

sekujur tubuh yang kotor

ya Allah...
aku kelemahan..
aku mohon untuk Engkau mendakap sekujur tubuh kecil ini serapatnya...
berikan aku kekuatan..
titipkan kudrat yang utuh dan kental untuk aku terus melangkah...

ya Allah...
sekujur tubuh kecil ini...
banyak melakukan dosa dan noda..
masihkah Engkau ingin memelukku dengan kasih sayangMu??
masihkah Engkau ingin mendengar suara hati yang penuh dengan titik hitam ini??
masihkah Engkau mampu memaafkan segala dosa-dosaku??

ya Allah,
tubuhku bernoda...
dengan mata ini aku melihat kemungkaran,
dengan tangan ini aku mengambil perkara yang tidak bermanfaat,
dengan telingan ini aku mendengar perkara yang melalaikan,
dengan kaki ini aku melangkah ke tempat yang sia-sia,
dengan mulut ini aku berkata perkara yang melalaikan,
masihkah Engkau menerima tubuh yang kotor ini ya Allah????


No comments: