muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Thursday, December 11, 2014

KEMBARA YANG LELAH

ya tuhan..
Aku sang pengembara..
Menjelajah seisi alam duniamu ini..

Jauh aku mengembara..
Mencari erti hidup dunia ini..

Aku musafir..
Memerhatikan gelagat mnusia
Ku melihat ada yg gmbira..
Juga kulihat ada yg berduka...
Dan aku juga antara hambaMu yang sedang berduka...

Terasa lelah menempuh jalanan beronak duri..
Kadang sesat tanpa haluan..
Sehingga punca hilang dimata
Namun aku kuturuti jua hati yang buta.

Ku pasrahkan kepadaMu, Tuhan..
Segalanya yang kan berlaku
Kerna Engkau penentu segalanya

Menciptakan dunia penuh pancaroba
Tak terdaya rasanya kaki ku melangkah..
Pimpinlah langkah ku Tuhan
Agar tidak sesat dalam melangkah..

No comments: