muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Monday, January 5, 2015

sahabat

sahabat,
usah melihatku dengan penuh kebaikan,
tapi lihatlah aku dengan penuh kekurangan,
yang mana bila engkau melihat aku dengan kebaikan,
aku hanya perolehi pujian darimu,
lalu, dari mana aku ingin perbaiki kejahilanku??
kerna itu lihat la aku dengan penuh kekurangan,
agar lidahmu basah dengan menasihatiku..
agar tanganmu pantas perbaiki khilafku..
dan tika itu, engkau terus bersamaku,
dan memanduku,
menuju jalanNya...
moga kita bersatu
dijannnahNya..
aamiin..Allahumma aamiin.. 

2 comments:

Sharifah Hazimah Al-Yahya said...

Terkadang aku leka, terkadang aku alpa.. Bersamalah kita membantu utk redho-Nya. Moga kita bersatu di Jannah nya. Aamiin Allahumma Aamiin

inni akhafullah said...

Sama2 lh kita saling memperbaiki dan nasihat menasihati antara satu sama lain agr di jannah nnt kita akan bertemu kembali..namun jika kau tidak melihatku di sana maka pohon kn lh keampunan buatku kpd Allah agr Dia berkenan utk menyatukan kita di syurga Nya..insyaAllah..allahumma aaminn :')