muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Saturday, June 8, 2013

buat yang bakal menjadi yang teristimewa untukku..



kerana takutkan azabnya,
aku mengambil langkah ini,
langkah yang mana aku menjauhi dirimu,
kerna tidak tegar aku untuk membawamu ke neraka,
membiarkan insan yang aku mengharapkannya menjadi zauj ku diazab.

duhai mujahid...
diam ku bukan bermakna aku membencimu

tidak juga kerana sifat amarah…

Cuma diam itu kerna membimbangi yang fitrah itu menjadi fitnah,

Yang manis itu menjadi tawar,

Yang haram itu menjadi terhalal tiba-tiba,

Dan yang hadir itu hanya seketika


aku mengharapkan keindahan setelah halal itu tidak akan surut dan tergugat hanya kerana keindahan yang dikecapi sebelum akad

No comments: