muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Thursday, May 29, 2014

bidadarikah aku?

bidadari.... semua muslimah ingin dirinya menjadi seperti bidadari. indah di pandang, bersih peribadi. tapi layakkah aku digelar bidadari?
"mana mungkin menjadi bidadari, jika hati belum sepenuhnya pada Ilahi"


kata-kata itu amat dalam maksudnya. aku tersentap. benar! aku masih belum layak menjadi sepertimu ummi, lebih jauh untuk menjadi seperti saidatina Aisyah, Khadijah, Rabiatul adawiyah, fatimah.. :'(
allahu.. hinanya aku...:'(
dalam kesepian, hati terusik, ya Allah.... Engkau terlalu Agung dan besar, mengapa ramai manusia seperti aku tidak terpaut pada keagunganMu?? kenapa kejahilan kami menutup segala kelebihanMu? mengapa ya Ilahi??
kini ku bangkit, meneruskan apa yang aku telah perjuangkan selama ini. cintaMu, redhaMu, akan ku gapai.. bukan untuk dambarkan diri bagai bidadari, tapi cukuplah Engkau yang ku miliki..
aku ingin hidup ini diri ini sentiasa mengingatiMu, mencariMu, merinduiMu, menagih kasihMu...hanya Mu.... 

Ilahi,
jika bulan dan bintang ingin ku beri,
itu lebih dari yang Engkau miliki,
bahkan seisi alam Engkau milikinya,
justeru bukan harta benda yang aku infakkan buatMu,
tapi sekujur tubuh yang kerdil akan ku infak kan untukMu...
sekujur tubuh yang sentiasa tunduk sujud padaMu...
senang susahku,
bahgia deritaku,
aku akan setia bersamaMu

No comments: