muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Monday, May 17, 2010

penutup aurat

Hitam? Putih? merah jambu? Biru?
Pelbagai warna yang aku ada.

Kecil? Serdahana? Besar?
Pelbagai saiz aku miliki.

Wardina ? e-kin? Indon?


Pelbagai gaya aku boleh persembahkan.

Dubai? Selendang? Bulat?
Pelbagai bentuk aku boleh jadi.

RM10? RM20? RM 30?
Pelbagai harga yang ditawarkan untuk ku.

Pasar malam? Pusat membeli belah? Butik?
Pelbagai tempat yang aku dijual.

Namun,,
Apa yang aku kesalkan,,
Hanya segelintir kaum hawa yang menggunakan aku,,
Kenapa??
Mengapa??
Apa lagi yang dinginkan??
Pelbagai cara aku dibuat,,
Mengapa ramai lagi yang masih belum sedar akan kepentingan aku dalam kehidupan mereka??
Wahai wanita di luar sana,
Sedar lah,
Masih belum terlambat untuk kamu berubah,
Jika kamu takut akan azab akhirat,
Carilah aku,,
Gunalah aku,,

Aku,,
perlindung aurat mu,,

No comments: