muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Thursday, April 11, 2013

episod khidupan

bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah..masih menikmati kehidupan. masih menikmati keindahan panorama alam yang begitu indah.dan begitu setia pengabdiannya buat sang Pencipta... tidak pernah suram silauan matahari bila tiba siang berganti. tidak pernah penat bumi berpusing pada paksinya. tidak pernah berhenti air sungai untuk terus mengalir... dan bagaimana dengan kehidupan manusia yang serba berlebihan?? yang diangkat darjatnya begitu tinggi oleh sang Rabb sehingga menjadikan manusia sbg khalifah di Bumi fana ini.. Allahurabbi...hamba juga manusia..perlu menggalas tanggungjawab yang amat besar dan berat..semoga redhoMu sentiasa mengiringi kami duhai Sang Robb..
manusia dan ujian..tidak pernah lari..ujian silih berganti. fikiran semakin matang menangani. di mana kita berada, disitu akan hdirnya dia(ujian)
kita adalah ujian buat makhluk yang lain. dan begitu juga sebaliknya. ingin mengingatkan kpd diri yang dhoif ini..dan juga kpd shbt2 smua, jangan pernah mengeluh tika diri diuji.jgn pernah mengeluarkan kata2 penyesalan kpd ta'dirNya. kita diuji kerna itu lumrah insani. tanpa dicubit,kita tidak akan sedar dan kembali mendekatiNya..

Allah, Engkau dekatkan kmi kpdMu..eratkan dakapMu kpd kami,hamba2Mu yang sentiasa memerlukan taufiq wa hidayahMu...
 


No comments: