muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Friday, April 5, 2013

my quotes (mukabuku)

 
Ya Allah, dakaplah seeratnya hambaMu ini.... dan pipinlah hatiku untuk sentiasa bersangka baik terhadapMu jua terhadap makhlukMu..
 
 
Allah sulitkan kita untuk mendapatkan sesuatu yang kita inginkan itu,bukan kerna Dia tidak menyayangi kita,tpi Dia nk kita menghargai pemberianNya bila kita mendapatkan ia..bila sukar kita mendapatkan sesuatu,maka semakin kuat kita menjaganya..dan menghargainya.. husnudzhon.....:)
 
usap dada...dan katakan pd diri "sesungguhnya Allah sentiasa ada untuk tiap titisan air mata dan tangisan hambaNya....
Allahuakbar! syukran atas tarbiahMu ini ya Robb.... :')
 
Allah,hadirkanlah untuk kami insan2 yang mendekatkan kami kepadaMu..aamiin...
 
ujian sentiasa ada untuk kita..dan ingatlah..ALLAH juga sentiasa ada untuk tiap hambaNya.maka pohonlah petunjuk dan kekuatan dariNya..
*jangan penat duhai diri..sesungguhnya pada Dia lah sebaik2 penolong buatmu..Dia tidak pernah jemu mendengar rintihan hamba2NYA..dan jgn pula kita jemu merintih padaNya..
Allahuakbar....
 
hati ini harus ditarbiah agar sentiasa teguh dan mekar imannya pada sang Penciptanya.. sesungguhnya ia hadir dengan pelbagai cara.terimalah ia dengan hati yg redho dan ikhlas..

nasihatuntukdirisendiri....
 
nilai sesuatu pemberian itu tidak dilihat dari harganya,tetapi dari keikhlasan yg tulus dr hati.. ;)
 
Ikhlaskan dlm tiap perbuatmu..dlm meraih redhaNya..
 
Belajar utk mmberi sebelum menadah utk memperolehi..
 
Sesungguhnya hidupku,ibadahku dan matiku untukMu.. Oleh itu,Engkau peliharalah tiap langkahku,hatiku dan amalanku dr perkara sia2.
 
 

No comments: