muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Saturday, February 8, 2014

ketahuilah kalian

KETAHUILAH KALIAN....

bila aku menegur,
itu bukan kerna aku merasa kesempurnaan pada diri aku,
tapi kerna aku menjalankan tugasku sebagai khalifah,
kerna aku juga seorang pendosa,
tidak lepas dari melakukan khilaf..

bila aku marah,
itu bukan kerna kebencian yang melimpah-limpah,
tapi kerna sayang aku kepada kalian,
sayang yang tidak sanggup melihat saudaranya diazab di akhirat,
kerna kejahilan dan dosanya di dunia..

bila aku diam,
bukan bererti aku mahu menjauhi,
tapi kerna tiada kata kebaikan yang aku ingin beri,
lalu aku diam..
agar tiada yang disakiti akibat khilaf aku dlm bicaraku..


No comments: