muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Friday, March 25, 2011

:)

alhamdulillah.. hari ini diri ini benar-benar rasa tenang. ya Allah,terima kasih untuk segalanya.. setiap kali diri ini mendekatiMu,pasti tenang jiwanya. dan itu hanya akan ku dapat dariMu. namun,mampukah aku mendapatkannya terus dariMu??semoga nikmat ini akan sentiasa bersamaku.. agar tidak jauh diri ini dari rahmatMu.
ya Allah,setelah apa yang telah aku lalui, kini aku kembali muhasabah diri ini. segalanya sudah terjawab. persoalan yang sering bermain di fikiranku sudah terjawab. terima kasih ya Allah. redhakan hati ini menerima segala ketentuanMu. ya Allah, ku sedar,aku miskin tanpa bantuanMu,aku hina tanpa rahmatMu. namun, Kau tak pernah meninggalkan diri ini. terima kasih untuk segalanya.
ya Allah,layakkah diri ini untuk bertemuMu?jauh di sudut hati ini,,ingin sekali aku menemuiMu. Kau telah banyak memberikan nikmatMu kepadaku. hati ini meminta-minta untuk dipertemukan denganMu. semoga segalanya termakbul.

No comments: