muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Tuesday, March 15, 2011

lagi,,

tika guruh berdentum,kilat mulai memancarkan sinar cahayanya.. tika itu hujan mulai turun dengan lebatnya. Begitu juga permata yang mulai menitis ke pipiku. Minggu ini terlalu banyak dugaan yang menimpa diri ini. Ya Allah,kuatkan aku. Tika saat ini,hati mulai lemah,lindungilah aku dari bisikan syaitan durjana. Jauhi aku dari termakan hasutan syaitan yang berusaha menyesatkan aku. Ya Allah,pimpinlah aku. Dekatilah daku yang lemah ini. Kuatkan diri ini. Jangan biarkan aku berputus asa ya Allah.. segala yang hadir padaku,semuanya mendukacitakan diri ini. Ya Allah,berilah aku petunjuk. Apa yang harus lakukan. Aku tak kuat untuk menanggung sendirian. Ya Allah,andai dugaan yang Kau berikan ini ada hikmahnya,Kau tunjukilah hikmahnya. Ya Allah,tidak tertangguh diri ini untuk menghadapinya secara bertubi-tubi. Bantulah aku. Aku tidak kuat. Aku lemah tanpa bantuanMu. Aku miskin tanpa rahmatMu. Ya Allah ku tahu Kau dapat membaca isi hati ini. Kerna Kau Maha Mengetahui. Bantulah aku.

No comments: