muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Wednesday, March 30, 2011

hati seorang hamba,,

Ya Allah,mampukah aku meniti segalanya sendirian? Mampukah aku berhijrah kepada yang lebih baik? Mampukah aku mencari Nur-Mu? Mampukah aku bersama agamaMu sehingga akhir hayatku? Ya Allah,tetapkan iman ini. Sesungguhnya aku amat lemah lagi hina. Mudah terleka dek pesona dunia yang sering mengaburi pandanganku terhadapMu. Ya Allah, jangan biarkan hati ini tertarik dengan perkara lain selain dariMu. Pimpinlah diri yang lemah ini ke jalanMu. Segalanya aku serahkan padaMu. Ya Allah,diri ini cuba untuk mendekatiMu. Taubat kepadaMu. Ku mohon untuk Engkau menerima segala keampunan aku terhadapMu. Menerima segala kekuranganku. Berilah peluang diri ini untuk mempelbaiki dirinya. Jangan pernah Engkau menjauhi aku dari hidayah yang bakal Engkau berikan buat umat-umat Mu. Jadikan aku antara hambaMu yang sentiasa di bawah perlindungan dan rahmatMu. Berikan aku kekuatan untuk terus kekal dengan ajaranMu dan sentiasa di bawah garisanMu. Kuatkan menghadapi halangan-halangan yang bakal menerpaku. Hanya Engkau tempat aku memohon. Bantulah aku. Hanya Engkau yang bisa membantu diri ini. TanpaMu aku lemah,tanpaMu juga aku miskin. Segala yang aku miliki kini hanyalah dipinjamkan untuk ku. Segalanya milikMu. Ampuni aku kerna sering meminta-minta kepadaMu. Tidak pernah cukup untuk diri ini meminta-minta dariMu. Kerna hanya padaMu tempat ku bergantung..

No comments: