muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Thursday, December 1, 2011

pahit manis sbuah pengalaman

pengalaman adalah suatu pengajaran yang mana tiap yang berlaku itu akan kita kenang selamanya. walaupun ianya pahit. mungkin mudah untuk melupakan kepahitan itu, tapi, itu tak bererti kita menghapuskan segalanya. suatu yang pahit terkadang lebih kuat untuk diingati bukan kerna untuk dendam atau iri hati, tapi untuk menjadikan kita lebih berhati-hati. dan pengalaman yang pahit yang pernah ku tempuhi itu, begitu berikan kesan kepadaku. ya Allah, kuatkan aku. tabahkan aku dalam menghadapi 4 bulan yang mendatang ini. andai aku rebah, cepatkan aku untuk bangkit kembali. andai aku lemah, kuatkan aku kembali.. melihat orang dari sudut luaran tak memberikan apa-apa pengertian. kerna segalanya yang ditanggung hanya dipendam di dalam hati,
ya Allah, bantuku yang dalam kebuntuan. tunjuki ku jalan keluar.

No comments: