muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Sunday, January 8, 2012

NO TITLE


Sedang yang lain sibuk mencari cinta manusia, izinkan hamba mencari cintaMu. Cinta yang selama ini hamba abaikan. Cinta yang sudah kehausan nikmat kasih dan sayang. Cinta yang selama ini dibiarkan dek pesona dunia yang memperdaya. Cinta yang terlalu bernilai sehingga tak ternilai harganya. Cinta yang begitu suci dan agong! Tapi sayangnya, cinta itu hanya keseorangan. Cinta Kau, ya Rabb.. yang terlalu besar dan agong! Cinta Engkau buat diri yang hina lagi kerdil ini terlalu mendalam dan tidak bisa digantikan dengan yang lain. dariMu hamba datang dan kepadaMu juga hamba kembali.
Ya Rabb, ampunkan hamba andai selama ini Engkau menantikan kata cinta dari hamba yang selama ini terlalu leka dengan dunia. Ampuni hamba. Sesungguhnya hamba begitu kehausan dalam menyintaiMu. Cinta yang selama ini yang di cari, akhirnya Engkau tunjuki jalan buat diri ini. ampuniku atas segala khilaf dan kekuranganku.
Ilahi, andai ada lagi cintaMu buat hamba ini, pancarkan lah cahaya cintaMu kepadaku. Agar kilauan cinta itu bisa melupakan aku pada cinta yang melalaikan. Sesungguhnya rugi bagi sesiapa yang tidak melihat cintaMu itu. Ruginya hidup ini kerna tidak menghargai cinta Mu.

No comments: