muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Monday, January 9, 2012

Tuhan

Tuhan...
sudah bertahun aku diberikan kehidupan olehMu
sudah bertahun juga aku, Kau berikan nafas yang tidak terkira helaannya
sudah bertahun juga aku mula kenal untuk menghambakan diri kepadaMu
namun di manakah aku pada pandanganMu?
adakah aku masih dalam likungan ingatanMu?
adakah aku masih menjadi hamba yang Engkau kasihi?
ya Ilahi.
kini ku temui
segala yang ku cari
ia adalah Engkau yang satu..
tempat ku menghambakan diri
tempat ku mengabdikan diri
tiada yang lain
hanya Engkau tempat aku bergantung
dariMu aku datang dna kepadaMu aku kembali
segala rentetan kehidupan aku,
indah aturan susunnya yang Engkau tentukan
malu aku dengan driMu
masihkah Engkau menyayangi aku yang hina ini?
yang terkadang terlupa padaMu yang tidak pernah berhenti memerhatikan aku yang jahil ini
masih sedikit ilmuku tentangMu
sedang Engkau mengetahui segalanya tentang aku
namun, berapa banyak yang aku ketahui tentangMu??
Ilahi,,
ampuni aku...
masih wujudkah bels kasihanMu terhadap diri ini?
suluhkan cahaya hidayahMu kepadaku.
agar bisa ku menemuinya dan terus mencarinya...
jernihkan hati ini dalam mencari cintaMu
pelihara keperibadian ini untuk tunduk padaMu
perbaiki diri ini untuk menjadi hamba yang Engkau redhai..
semoga aku sentiasa berada dalam lingkungan rahmatMu..
Ameen...

No comments: