muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Sunday, September 4, 2011

coretan hati seorang hamba,,

syukur alhmdulillah...diri ini masih bisa diberikan kesempatan untuk menikmati kehidupan di dunia fana ini. ya Allah, kuatkan diri hambaMu ini untuk meneruskan perjuangannya..permudahkan tiap langkahku dalam menuju redhaMu. alhamdulillah, setelah seminggu bercuti semperna aidilfitri, kini ku hadir ke kampus untuk meneruskan perjuanganku dalam menuntut ilmu, insyaAllah, ilmunya bermanfaat buat diri ini juga islam. moga dapat menemui redhaMu..
ya Ilahi, tanpa Mu, tiada ap pada diri ini,,segala yang ku miliki adalah drMu yang Pemurah. ya Ilahi..ku rela seandainya menjadi pribadi yg HINA di mata diri sendiri..serong di mata manusia..Tetapi LUAR BIASA di mata Mu..kuatkan untuk dri ini berjuang di jalanMu.meneruskan usaha kekasihMu,Rasulullah s.a.w..
ya Ilahi..hanya pdMu diri ini merintih..meminta belas kasihan..kerna ku tahu,hanya Engkau yang mampu membantu ku dalam segala kesulitan..
ya Ilahi, sungguh! berat dan sulitnya untuk aku berjuang menegakkan syariatMu, pelbagai yang ku masalah yang ku hadapi..namun ku mohon ya Allah, berikan kekuatan buat insan yang lemah ini. izinkan diri ini untuk melangkah menuju redhaMu..menegakkan syariatMu..sesungguhnya diri ini memerlukan bntuanMu..
jauhilah diri ini dari fitnah duniawi yang brmaharajalela di bumiMu ini..ya Allah..biar 1000 rintangan yang mendatangiku,,,namun Engkau kuatkan diri ini untuk terus bersama agamaMu..selamatkanku dari kepalsuan duniawi..


2 comments:

Mujahid Muda said...

subhanallah...ku titipkan doa moga dirimu sentiasa istiqamah dijalanNya..(peringatan khusus buat diri ini juga)

ukhti Nur said...

insyaAllah..syukran jiddan ya shbt..moga2 kita terus istiqamah dlm sgla ibadah yg kita kerjakan..:)