muqaddimah

"Allah (sentiasa) hendak meringankan (beban hukumnya) daripada kamu, kerana manusia itu dijadikan berkeadaan lemah" (Surah An-Nisa:28)

flower

Thursday, September 8, 2011

dia..

tenang! penuh kedamaian di raut wajahnya..subhanAllah..sesungguhnya wajah yang bercahaya itu adalah milik insan yang bersih hatinya dan luhur jiwanya. ibadah menjadi suatu kemestian.andai ditinggalkan, tiada kenikmatan dunia yg dirasakan.subhanAllah..ya Allah, sesungguhnya tika mata ini sampai pd pemilik wajah itu, suatu ketenangan dan kedamaian yang ku rasakan. melihatkan wajahnya mengingatkan aku pd kebesaranMu. sungguh! mengenalinya mendekatkan aku kpdMu..tiap prbuatan, tutur katanya..segalanya mengingatkan aku kpdMu. kelantangannya dlm menegakkan agamaMu membuatkan hatiku terusik dan menarik minatku untuk menjadi sepertinya. semoga diri ini menjadi dan memiliki hati sepertinya..
semangat jihad yang dimilikinya membuatkan aku semakin ingin mengenalinya. namun...
ya Allah,kuatkan aku dalam meneruskan niatku utk menjdi sepertinya.tabahkan hati ini untuk menempuhi dugaan dlm meniti jalan itu..dekatkan hati ini kpdMu...isikan hati ini dengan sifat2 kehambaan kpdMu..

No comments: